Onderhoud - We gaan de parel poetsen!

Één van de mooiste en meest betoverende plekken in SprookjesCraft, het Sprookjesbos, krijgt een update. De laatste tijd zijn er veel sprookjes die niet meer werken zoals ze zouden moeten doen, zijn er nog steeds een aantal sprookjes gesloten en klopt niet alles meer. Tevens starten we ook met de bouw van de Zes Zwanen. Kortom, we poetsen de parel en maken deze belangrijke plek − welke overigens onze naamgever is − weer helemaal up-to-date!

:hammer_and_wrench: Wat gaan we allemaal doen?
Een aantal sprookjes, zoals de Chinese Nachtegaal, Assepoester, Het Meisje met de Zwavelstokjes en Tafeltje Dek Je worden afgemaakt en voorzien van showtechniek, zodat deze sprookjes nóg beter tot leven komen. Daarnaast repareren we de beweging van de nek van Langnek, een aantal effecten bij Pinokkio en de bewegende elementen bij De Nieuwe Kleren van de Keizer. Ook controleren we overal de natuur, geven we de bloemetjes wat extra water en snoeien we waar nodig de bosjes. Om het af te maken, plaatsen we 3D-models van de muzikale paddenstoelen en voegen we overal nieuwe audio toe.

(Tekst gaat verder onder de foto)

De ingang van het Sprookjesbos

:swan: De Zes Zwanen
We starten met de bouw van ons 30e sprookje: De Zes Zwanen, welke komt te liggen achter de grot van Sneeuwwitje. Uiteraard is nog niet alles bekend over de inrichting van dit tafereeltje, dus zullen we dit sprookje pas in het najaar kunnen openen. Tot die tijd houden we je op de hoogte van de laatste vorderingen. Je kunt uiteraard ook zelf een kijkje komen nemen bij de bouwplaats.

:exclamation: Overlast
We proberen de overlast zoveel mogelijk te beperken, daarom zal het bos tijdens de werkzaamheden gewoon toegankelijk zijn. Wel kan het voorkomen dat bepaalde delen afgesloten zijn, zodat we makkelijker ons werk kunnen doen.

(Tekst gaat verder onder de foto)

Het Herautenplein, in het midden van het Sprookjesbos

:speech_balloon: Jouw hulp is welkom!
We willen het Sprookjesbos graag zo betoverend en nauwkeurig updaten. Omdat dit een hele klus is, vragen we jou om mee te denken. Laat in de reacties onder dit bericht weten welke plek in het Sprookjesbos volgens jou een opknapbeurt kan gebruiken, zodat wij er mee aan de slag kunnen!

2 Likes

De Indische waterlelies zijn ook kapot, ik lees daar zo snel niks over, dus ik dacht ik zeg het even :stuck_out_tongue:

3 Likes

Hi @Minecraftfan2005,

Die was ik vergeten te vermelden, maar ook daar gaan we zeker aan werken! Bedankt voor je scherpe reactie! :+1:

Groetjes,
Leroy

3 Likes

omg pandenstoelen i was wating…

4 Likes

Hi @Casper_arianafan,

:mushroom::mushroom::mushroom::mushroom::mushroom::mushroom::mushroom::mushroom:

Groetjes,
Leroy

2 Likes

Ik zou graag zien dat jullie sprookjesbos en kniesoor updaten met beweging en geluid.
Ook zou ik graag de draak en de trol en alle overige sprookjes graag zien bewegen in plaats van stil staan want dan geeft het pas echt een magisch gevoel!
Bij ezeltje strekje op dat plein zijn die mannen bij de kerk ook weg.

3 Likes

Hi @Patat,

Bedankt voor je bericht! We gaan er aan werken.

Groetjes,
Leroy

3 Likes

Mevrouw holle huisje Upgraden, met nieuwe blokken en meer details!

3 Likes

Hi @Thomas,

We gaan even afwachten wat ze in het echte park er mee gaan doen, daarna gaan wij er mee aan de slag. Bedankt voor je tip!

Groetjes,
Leroy

3 Likes

Hey! Ik heb nog iets gezien wat mist. Bij het sprookje sneeuwwitje mist de heks en de slapende koks etccc

3 Likes

Is er al een einddatum neergezet trouwens?

2 Likes

En de wolf bij het sprookje van roodkapje mist nog :stuck_out_tongue:

2 Likes

Hi @LuukVH,

Bedankt voor je tips! Aangezien we het Sprookjesbos gefaseerd aanpakken, is het lastig om een einddatum neer te zetten. De werkzaamheden zijn echter een paar weken geleden al begonnen met o.a. de verbouwing van Langnek, Reus, Herberg de Ersteling en het kasteeltje van Sneeuwwitje.

Intern hebben we alle elementen in het Sprookjesbos opgedeeld in 4 categorieën, waarin per onderdeel precies beschreven staat wat we er mee willen gaan doen. We werken aan de hand van deze lijst én aan de hand van de feedback die jullie ons geven! Zodra we een heel eindje zijn, zullen we een nieuw blog met updates maken!

Groetjes,
Leroy

1 Like

Hoi ik had ook nog een idee maar het was niet alleen voor het sprookjesbos namelijk op sommige plekken op de server staan modellen die personages moeten voorstellen die niet op de personages lijken zoals de zeemeermin en de elfjes en trollen in de droomvlucht. Kunnen jullie hier misschien iets meedoen? Voor derest vind ik de hele server heel leuk.
Groetjes Van mij

1 Like

Bedankt voor jouw idee Lisanne! Je kan het beste jouw idee in de Ideeënbus posten, dan houden we op één plek alle ideeën bij. Je kan hier meer over lezen op Hoe werkt de Ideeënbus? :+1:

SprookjesCraft is een geregistreerde merknaam en onderdeel van Pixelite en staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder het nummer: 62692615.