Medewerkers aan het woord

Tijdens een heerlijke lunch in de personeelskantine van SprookjesCraft, raakte ik aan de praat met drie gewaardeerde Medewerkers. Onder het genot van een heerlijke sandwich met kip en een mango-ananas smoothie sprak ik met deze heren over wat zij vinden van het zijn van Medewerker op SprookjesCraft.

De rang ‘Medewerker’ houdt bij SprookjesCraft in dat je attracties kan besturen, kan vliegen door de map en kan profiteren van andere leuke voordelen. Deze rang is niet hetzelfde als de ‘Staflid’ rang, waarbij je onderdeel bent van het SprookjesCraft-team. Medewerker kan worden aangeschaft in de webshop.

:raising_hand_man: Even voorstellen…
Ik sprak met Bjorn, Devin en Finn. Om te beginnen zal ik hen even kort introduceren:

Bjorn (Prankhouz) is met 24 jaar de oudste van de drie. Al sinds het begin van SprookjesCraft is hij actief op de server, niet alleen als Medewerker maar zelfs ook nog een tijdje als Manager Attracties. Na een periode van afwezigheid, kon hij het toch niet laten om weer eens een kijkje te nemen in de server. Zijn overige tijd steekt hij in het bezoeken van de Efteling, programmeren en het geven van ICT-support.

Finn (GwnFinn_) is 15 jaar en speelt al zo’n 5,5 jaar op SprookjesCraft. Hij is sinds ongeveer een jaar Medewerker op de server. Naast het spelen van Minecraft voetbalt hij graag.

Devin (Konijntje116) is 16 jaar en al zo’n 5,5 jaar Medewerker op SprookjesCraft. Hij speelt in zijn vrije tijd graag andere spellen die met pretparken te maken hebben, zoals No Limits en Planet Coaster. Daarnaast houdt hij van het bezoeken van pretparken.

(Tekst gaat verder onder de foto.)

:confetti_ball: Wat vind je het leukste aan Medewerker zijn op SprookjesCraft?
Bjorn vertelt: ‘Het gevoel dat je andere bezoekers een leuke dag kan bezorgen vind ik erg tof. De meeste mensen kunnen niet altijd naar de Efteling toe, maar via SprookjesCraft kunnen ze de attracties leren kennen en weten ze al een beetje wat ze kunnen verwachten. Dat vind ik mooi!’.
Devin is het met Bjorn eens, maar voegt het volgende toe: ‘Ik vind het ook leuk om attracties te besturen voor de bezoekers, maar ook om backstage locaties te bekijken. Verder ben je als Medewerker wat exclusiever, dat vind ik wel gaaf.’.
Finn vindt vooral ‘de mogelijkheid om te kunnen vliegen door de map en hierdoor ook de bouwprojecten te volgen’ het leukst aan het zijn van Medewerker op SprookjesCraft.

:roller_coaster: Wat is je lievelingsattractie?
Ik heb de heren gevraagd om een foto te maken bij hun lievelingsattractie, ze leggen graag uit waarom ze juist die attractie het leukst vinden.
Bjorn: ‘Mijn favoriete attractie is De Vliegende Hollander, omdat de wachtrij prachtig is en de rest van de attractie goed in elkaar zit. Het mooie is, is dat ik vroeger zelfs nog mee heb geholpen aan deze attractie, met name de redstone-technieken. De Vliegende Hollander is technisch een uitdagende attractie, omdat je een dubbel station hebt. Die uitdaging vond ik erg leuk!’.
Devin zijn lievelingsattractie is Villa Volta, hij vertelt: ‘Ik vind het een prachtige attractie met een enorm sterk verhaal, de muziek maakt het ook nog eens helemaal af. Ik heb zelfs speciaal voor deze attractie Medewerker aangeschaft!’.
Finn is een enorm fan van waterattracties, daarom staat de Piraña bij hem op nummer één: ‘Ik hou enorm van de sfeer die rondom deze attractie hangt, lekker zomers! Daarnaast is het een toffe attractie omdat je nooit weet hoe nat je zal worden.’.

:speech_balloon: Tips voor andere Medewerkers
Bjorn, Devin en Finn geven graag wat tips aan andere Medewerkers. ‘Sluit de attractie als je weggaat, zodat er geen bezoekers naar binnen lopen en voor een teleurstelling komen te staan omdat er niemand aanwezig is om de attractie te besturen’ vertelt Bjorn. Devin sluit zich hier bij aan en voegt toe: ‘Heb vooral veel interactie met de bezoekers!’. Tot slot geeft Finn nog een gouden tip: ‘Sluit nooit de attractie als er mensen in zitten, ze kunnen dan namelijk op de baan terecht komen wat natuurlijk niet de bedoeling is!’

Ik wil graag Bjorn, Devin en Finn bedanken voor hun medewerking aan dit artikel. Heb jij nog goede tips voor Medewerkers? Laat ze vooral achter in de reacties! :point_down:

:sparkles: Ook Medewerker worden? Neem eens een kijkje in onze webshop!

2 Likes

Super cool van ze, dat ze uitleggen hoe alles werkt van de rang medewerker top!

2 Likes

Ik Vind het echt geweldig om ervaringen te lezen! Ik wil zelf ook graag een rank kopen, maar ik heb het geld niet xD
Maar iedereen die de rank heeft veel plezier ermee!

• Jouke
3 Likes

SprookjesCraft is een geregistreerde merknaam en onderdeel van Pixelite en staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder het nummer: 62692615.