Het grote SprookjesCraft 2019-jaaroverzicht 🎆

Allereerst wensen we je namens het hele SprookjesCraft-team een gelukkig nieuwjaar! :clinking_glasses:

In 2019 is er weer een hoop gebeurd in de server (en daar omheen)! Weet jij het allemaal nog? We hebben de hoogtepunten voor je op een rijtje gezet. :point_down:

Januari
In het begin van 2019 lag het park vol met sneeuw. Medewerkers kregen de opdracht om zoveel mogelijk sneeuw te scheppen, zodat de paden weer goed begaanbaar waren voor alle bezoekers. Via Mijn SprookjesCraft kon je een ‘heatmap’ bekijken waarop je kon zien hoeveel sneeuw je al had weggeschept. :snowflake:

Februari
In de eerste week van deze maand werden de winnaars van het sneeuwscheppen bekend gemaakt. Op de eerste plaats stond deamvie met 323.333 punten, gevolgd door dycia met 173.865 punten en djlesley93 met 118.189 punten. :trophy:

Daarnaast was februari natuurlijk de feestmaand met onze zevende verjaardag! :tada: Om dit te vieren presenteerden we een betoverende update, waarbij we models in het park toevoegden en op technisch vlak enorme verbeteringen hebben doorgevoerd. Aan de vooravond van deze update nam Steve een kijkje in het park. Klik hier om de video te bekijken!

Maart
Na de doorvoering van de betoverende update heeft een deel van het team eventjes rust genomen na al het harde werken. Hierdoor bleef het deze maand rustig op het gebied van updates. :sleeping: We hebben uiteraard niet helemaal stil gezeten: zo hebben we restaurant Panorama geopend, Draak Edna vernieuwd, een aantal sprookjes een update gegeven en een hoop natuur toegevoegd en verbeterd. :ok_hand:

April
Deze maand startte op de eerste dag met de aankondiging van een wel heel bijzonder product: een SprookjesCraft geurdispenser. Aan dit product zat wel een luchtje… het was namelijk een 1 april-grap! :rofl:

image

Ook had deze maand een koninklijk tintje: we opende namelijk -eindelijk- Symbolica. :sparkles: Deze langverwachte attractie opende de deuren op, hoe kan het ook anders, Koningsdag! Hoewel de eerste dagen niet geheel vlekkeloos verliepen, waren de reacties ontzettend positief! :blush:

Mei
Op het programma voor deze maand stond het uitvoeren van groot onderhoud aan de belangrijkste plek in het park: het Sprookjesbos! Zo werd er hard gewerkt aan het maken van de Chinese Nachtegaal, Assepoester en Sneeuwwitje. Ook werden de muzikale paddenstoelen toegevoegd en maakten we een start aan de bouw van de Zes Zwanen. :mushroom:

Verder hebben we de vernieuwde Oude Tufferbaan gemaakt en opengesteld met nieuwe models, muziek en speciale effecten. Zo kan deze attractie er weer tijden tegenaan! :blue_car:

Juni
Zit jij liever veilig in het midden, of als een waaghals in de punt van het schip? In juni heropende we schommelschip de Halve Maen met een enorm model van het schip. :sailboat: Daarnaast deden we de aankondiging dat we bezig waren met het vernieuwen van Carnaval Festival, helaas is deze attractie tot op heden nog niet heropend. Maar… niet getreurd: we werken er nog steeds hard aan! Dit jaar gaat 'ie sowieso open! :muscle:

Juli en augustus
In deze snikhete vakantiemaanden lagen we met z’n allen in een hangmat melk uit een kokosnoot te drinken (of weg te zweten achter de computer). Er zijn weinig updates te vermelden over deze periode, want we hebben allemaal genoten van een welverdiende vakantie. :sunny:

September
Het startschot van september was de aankondiging dat we de Bobbaan gaan heropenen. :sled: Waar hij in het échte park verdwijnt, gaat hij bij ons juist weer open. Deze iconische attractie blijft staan totdat we beginnen met de bouw van de nieuwe familieachtbaan: Max & Moritz. Ook hebben we restaurant het Witte Paard een flinke upgrade gegeven en verscheen er op ons blog een artikel over hoe het is om Medewerker te zijn in SprookjesCraft. Lees het artikel door hier te klikken!

Het echte hoogtepunt van deze maand vond plaats op zaterdag de 28e. Op deze dag openden we, tegelijkertijd met het echte park, het nieuwe sprookje De Zes Zwanen. In dit sprookje maak je een vaartocht op de rug van een zwaan door het slot van Elisa. :swan:

Oktober
Grim grinning ghosts come out to socialize… Oktober staat zoals gewoonlijk in het teken van Halloween! Tijdens dit jaarlijks terugkerende evenement kon je het verhaal van de Bokkenrijders ontdekken en de spectaculaire vuurwerkshow ‘This is Halloween’ aanschouwen. :ghost:

November
Traditiegetrouw bezocht ook deze maand Sinterklaas weer het park. Dit jaar met een iets andere opzet: op vijf verschillende pleinen in het park kon je een schoentje zetten. 's Nachts, wanneer iedereen weg was, kwam de Sint de schoentjes vullen met allerlei speciale items. :gift: Ook hebben we deze maand restaurant het Wapen van Raveleijn geopend, de Vliegende Fakir in het Sprookjesbos werkend gemaakt én zijn er nieuwe emoticons toegevoegd aan onze Discordserver.

December
Winter SprookjesCraft stond op het menu voor deze maand. Door het park staan vreugdevuren verspreid en op de Speelweide is het IJspaleis weer verschenen. :cloud_with_snow: Naast deze winterse updates hebben we ook de attractie Fata Morgana heropend en op de valreep van 2019 opende, voor het eerst in de geschiedenis van SprookjesCraft, het Meisje met de Zwavelstokjes. :candle:

Graag bedanken we je dat je ook afgelopen jaar onze server hebt bezocht en verwelkomen we je in 2020 graag weer om te kunnen genieten van de mooiste sprookjes! :sparkles:

2 Likes

SprookjesCraft is een geregistreerde merknaam en onderdeel van Pixelite en staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder het nummer: 62692615.